دوره 23 (1401)
دوره 22 (1400)
دوره 21 (1399)
دوره 20 (1398)
دوره 19 (1397)
دوره 18 (1396)
دوره 17 (1395)
دوره 16 (1394)
دوره 15 (1393)
دوره 14 (1392)
دوره 13 (1391)
دوره 12 (1390)
دوره 11 (1389)
دوره 10 (1388)
دوره 9 (1387)
دوره 8 (1386)
دوره 7 (1385)
دوره 6 (1384)
دوره 5 (1383)
دوره 4 (1381)
کلیدواژهها = دانشگاه
تعداد مقالات: 5
آموزش عالی ایران و محیطزیست پایدار از نگاه آگاهان کلیدی
دوره 23، شماره 3 ، آذر 1401، ، صفحه 57-79
چکیده
در ایران مانند سایر جوامع همراهی با فرایند جهانیشدن و همچنین روند توسعه کشور، ضریب بهرهگیری از طبیعت و احتمال آسیب رساندن به آن را شدت بخشیده است. انتظار میرود نهاد تعلیم و تربیت و بهویژه آموزش عالی در راستای فرهنگسازی برای استفاده بهینه از طبیعت و تحقق محیطزیست سالم و پایدار فعالیت کند. به این دلیل متن حاضر بر این هدف متمرکز ... بیشترفردگرایی معکوس در فرهنگ جامعۀ پساانقلابی: مطالعۀ موردی مصائب قانون و گریز از آن در دانشگاه ایرانی
دوره 23، شماره 2 ، تیر 1401، ، صفحه 3-29
چکیده
هدف اصلی مقالۀ حاضر بررسی مسئلۀ بیگانگی با قوانین در فرهنگ ایران است. برای این منظور، وضعیت قانون در دانشگاه، بهمثابه یکی از مهمترین نهادهای تربیتی شهروند قانونمدار، مطالعه میشود. برای نیل به این هدف، دو سلسله پژوهش توسط نگارنده پیرامون فرهنگ دانشگاه انجامشده است. در پژوهش اول، تخلفهای دانشجویی در سه حوزۀ سیاسی، اخلاقی، ... بیشترمطالعه پدیدارشناختی تجربه تبعیض و نابرابری قومی در بین دانشجویان کرد در دانشگاههای ایران
دوره 19، شماره 4 ، دی 1397، ، صفحه 1-25
چکیده
وضعیت کردها در ایران از نظرگاه تبعیض و نابرابری دهههاست که موضوع دغدغهها و مباحثات عمومی در داخل و خارج از ایران بوده است، اما تجربۀ قومیتی کردها درون میدانهای اجتماعی ایران ازجمله دانشگاه بهندرت موضوع بررسیهای تجربی بوده است؛ برایناساس، در این مقاله، تجربۀ زیستۀ دانشجویان کرد در دانشگاه با رویکردی اکتشافی، با تمرکز ... بیشتردور هم_ بودگی و با هم_ بودگی: بررسی رابطه تشکلهای سیاسی دانشجویی با امر سیاست
دوره 17، شماره 4 ، دی 1395، ، صفحه 25-50
چکیده
هدف این مقاله به دست آوردن تصویری از تشکلهای دانشجویی است که آنها را در رابطه با سیاست تعریف میکند. تشکلهای سیاسی دانشجویی قبل از هر چیز شبکهای از روابط دوستی هستند که بر اساس اهداف مشترک شکل گرفتهاند. اما، این روابط دوستی در دو سطح مورد ارزیابی قرار میگیرند: اول، در سطح دور هم بودن و بدون دغدغه و هدف مشخصی ادامه دادن؛ دوم، ... بیشتربررسى تطبیقى شهروندى در دانشگاه علامه طباطبایى و دانشگاه آزاد اسلامى
دوره 12، شماره 3 ، مهر 1390، ، صفحه 35-60